Samstag, 12. Mai 2012

Exhausting!

Eine ganze Woche habe ich nichts gepostet. Der neue Job ist zwar nicht anstrengend von der Arbeit her, aber an die neue Arbeitszeit und die Tatsache, dass ich erst um 18.30 Uhr zuhause bin, muss ich mich erst gewöhnen.
Meine Mittagspause verbringe ich auf einer Bank in der Fußgängerzone oder in einem kleinen Cafe nebenan, wo ich zur Not auch bei Regen trockenen Fußes hinkomme. Habe mir nun ein Smartphone bestellt, da ich auf der Arbeit nicht privat im Internet surfen soll. Radio hören ist auch nicht erlaubt.
Als "Schadensersatz" für dies alles habe ich ja nun mehr Geld und suche mir schon eine schöne Urlaubsreise aus, z. B. September an die englische Küste, eine Reise mit Sprachkurs von der VHS. Mal sehn, ob mir Urlaub bewilligt wird.
Ich habe hier ein Foto eingestellt, was zwei Jahre alt ist. Habe es damals zum Geburtstag meiner Cousine zusammengestellt, und der war vorgestern.
Ein schönes Wochenende!!!

A whole week no post from me. The new job is not exhausting, but the long time I spent out of my home and I have to get used to the fact that I am back at 6.30 pm.
I spent my lunch-break on a bench in the city or in a tiny cafe beside my office, which I can reach dry even when it is raining. I ordered a smartphone today, because I'm not allowed to surf in the internet for private interests at work (that was better in my old company) and I cannot listen to the radio. 
ok, now i have more money to buy nice things or to spend holidays. I found a journey to the british coast I would like to order too: with english classes. I hope I'll get the days off in September.
I posted an old fotograph from 2010, I made it for my cousins birthday two years ago.
Hope you all have a nice weekend!!!

Kommentare:

  1. I love your posts, Oese :D Congratulations on the new job and I hope you get to take your journey!

    AntwortenLöschen
  2. Thank you so much Daphne and please forgive me that I'm so late with my reply!

    AntwortenLöschen
  3. Congrats on the new job. I hope it works out better for you. LOVE this room!

    AntwortenLöschen